Friday, March 13, 2009

Jurnalul unui elev 9/03-13/03 2009

După cam 3 săptămâni de leneveală, o să reiau povestirea mea obișnuită, despre lucrurile bune și rele din educația din România.

Luni, multe surprize.La ora de franceză, inițial am vrut să repet pentru lucrarea la info, care urma după franceză, dar din păcate nu sunt prea neatent, așa că nu prea eram pregătit să înfrunt subiectele.Când ora de info a venit, mare mi-a fost bucuria/surprinderea când a zis diriga ca nu ne mai dă lucrare, în schimb am mai exersat la listele astea ale noastre.La ora de istorie "ne-am lovit" de democrație (chestia aia pentru care am facut revolutia) si totalitarism, două noțiuni importante.Ora de chimie, parcă trecea mult, mult mai încet decât de obicei.în final dupa încă o oră de liste, nefiind săptămâna noastră la sala de sport (să nu vă imaginați o sală modernă bine echipată, ci doar la o sală de curs fără bănci) am sărit și peste muzică și am plecat acasă.

Marți, suprizele continuă și îmi arată că trebuie să fiu mai atent la ore.Ziua începe în forță, a fost prima dată când proful de mate ne-a dat lucrare (dacă eram un pic mai atent, aș fi reușit poate să iau și eu o notă bună) la prima oră (excepție fac tezele), la ce-a de-a doua oră am continuat cu inducția, o lecție pe care am făcut-o și anult trecut, dar despre care nu mi-am amintit aproape nimic.Un lucru ciudat la mate este că pe colegul meu de bancă îl scoate de 3 săptămâni în fiecare oră la tablă, și de fiecare dată il scoate cu 5 minute înainte de pauză, noroc sau ghinion?La engleză nu prea îmi amintesc ce am făcut, dar cred că am vorbit despre ziua de vineri (a fost un concurs la școală pe tema "8 Martie") și depre olimpiade (cei care sunt în învățământ, profi si elevi, știu că în luna martie se deschide sezonul de olimpiade).La info și la tic, tot cu liste am lucrat.Două dintre "strălucitele" mele colege s-au dus în pauză la proful de geografie, ca să ne dea și nouă drumul, motivând un nr imens de  teme, lucrări și proiecte imaginare pe care le aveam de făcut pentru miercuri, după ce șefa clasei a confirmat și ea aceste teme, proful a fost deacord.După o oră plictisitoare de biologie, în care am fost anunțați că marți vom da lucrare, am plecat acasă.

Miercuri, încă o zi cu surprize (urăsc surprizele care nu au loc vara).La pishologie după ce s-a vorbit și aici de olimpiade, am făcut încă o lecție inutilă, dintr-o serie mai mare ca DEX-ul.La fizică, am scăpat destul de ușor cu o lecție nouă, interesantă, dar totuși pentru mine e la fel de inutilă ca lecția la pishologie.La franceză iar am fost prea atent la oră, si n-am învațat la română.La prima oră de română scap fără prea multe probleme.La desen proful a fost destul de absent pentru 40 de min și când a venit tot nu a facut prea multe.La a doua oră de română n-am mai fost așa de norocos, profa m-a ascultat din Maitreyi (o tâmpită poveste de dreagoste, exact cea ce urăsc) si apoi am plecat acasă, desigur după ce a mai ascultat și pe altcineva.

Joi, o zi în care ma gândesc la ce o să fac în acest weekend.După două ore de mate, în care proful ne-a amintit că nu stim matematică, a început ora de info.Diriga ne-a dat un enunț de problemă și ne-a zis să facem programul care rezolvă cerințele.
Ora de dirigenție (mi s-a adus la cunoștință cu nu există diligenție în limba română) am făcut-o tot în laborator.în timp ce eu încercam să rezolv problema, restul clasei a cam făcut ce a vrut, asta nu prea m-a deranjat.Cea ce m-a deranjat cu adevărat, a fost faptul că o colega de-a mea a început să povestească despre iubitul ei, că e nu știu cum, că nu știu ce face, și a vorbit o oră încontinu.Slăvit fie Internetul și Google, fără de care ar fi trebuit să iau problema de la început.La fizică (nu)mi-am sucit capul cu niște semne.La religie iar am dormit.La biologie am stat câteva minute, apoi ne-a dat drumul mai devreme.

Vineri, cea mai așteptată zi a săptămânii.Debutează cu ora de fizică, unde în sfârșit mi-am dat seama ce era cu semnele alea, am făcut și o lecție nouă și cam atât.La ora de română, profa a mai scultat câțiva colegi de-ai mei și așa am ajuns la anteprenorială, unde după o lecție nouă, interesantă și inutilă, profa ne-a dat de făcut un proiect.Astfel am ajuns din nou la română unde a ascultat din nou și apoi cred că ne-a dat și o temă, dar în momentul asta nu prea îmi pasă, am notă.După o oră de engleză destul de plăcută am plecat acasă sărind peste chimie.

No comments:

Post a Comment

I reserve the right to delete at any time any comment I deem inappropiate.