Thursday, July 30, 2009

Linux, the power of Linux

Deci săptamâna asta m-am jucat cu Ubuntu 9.10 Karmic Alpha 3 și am avut unele surprize, majoritatea extraordinar de bune, dar și unele neplăcute.

Buguri:
  1. Gparted, mi se pare extrem de ciudat că extinderea unei partiții cu 30 GB durează mai puțin decât extinderea aceleași partiții redimensionate cu înca 8 MB.
  2. Grub 2 se pare că nu se prinde din start de XP-ul de pe cealaltă partiție, dar după o comandă in terminal se pare că își revine.
  3. Pidgin nu mai e default, iar înlocuitorul nu prea mă atrage.
  4. Picasa nu merge pe acest Alpha.
  5. Ubuntu One, e default și cel puțin eu nu prea văd cum mă ajută acest lucru.
  6. Rapache se pare că are un bug ce datează de la 9.04 și care e rezolvat în versiunea nouă, dar care înca nu e in repo.
  7. Câteodata unele programe se mai prăbușesc (mai ales Date and Time).
Surprize (plăcute):
  1. Driverul nvidia pentru placa mea video se instalează fără probleme (ăsta era singurul lucru de care mă temeam că ar putea fi mortal).
  2. Deluge e cel mai tare:
    Poza1
    Poza2
    Poza3
  3. Am avut ocazia să testez niște chestii destul de interesante.
  4. Compiz + niste poze spectaculoase îmi lasă gura apă:
    Poza1
    Poza2
    Poza3
  5. Chrome pentru Linux avansează destul de bine fiind chiar inclus în repos pentru Karmic alături de alte program updatate.
Eu sincer să fiu abia aștept să văd versiunea din octombrie, pe care sper s-o instalez pe un PC nou.

No comments:

Post a Comment

I reserve the right to delete at any time any comment I deem inappropiate.